2009-10-19

Höstromantik i rosornas tecken

Rosor har haft en tydlig symbolisk betydelse ända sedan antiken. Om du köper röda rosor till någon du känner, så är det en symbol för kärlek. Denna kärlek kan både vara ljuv och smärtsam. Detta eftersom rosen är vacker men på samma gång väldigt lätt att sticka sig på. På blomsterspråk betyder sju röda rosor ”Jag älskar dig”.

När du ger bort blommor är det viktigt att du är noga med det antal du införskaffar. I Ryssland kan du exempelvis inte köpa ett jämnt antal blommor, då detta anses vara oförskämt. I den svenska kulturen så betyder antalet blommor följande:
1 – Du är mitt allt
2 – Ett förslag: Låt oss resa bort tillsammans!
3 – När får jag träffa dig igen?
4 – Givaren ser upp till mottagaren
5 – Jag gör vad som helst för dig
6 – Givaren tvivlar på mottagarens ord
7 – Jag älskar dig
8 – Trogen dig till döden skiljer oss
9 – Uttrycker en ansökan om att få spendera tid ensam med mottagaren
10 – "Vill du gifta dig med mig?"

Vare sig du vill ge bort rosor till någon eller behålla dem själv, är du varmt välkommen in i butiken att kika på rosor á la Bianco.
Vi har rosor som aldrig vissnar! ;-)

"New Rose Pump", 600 sek


"Rose Pump", 600 sek

"Brass Hairband" (perfect match med "Rose Pump"), 100 sek


"Busty Hairband", 90 sek


"Bobo Bag", 270 sek

/Anna

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar